مشاهده محصولات بیشتر
هیچ محصولی یافت نشد
منو
0
سبد خرید
مشاهده محصولات بیشتر
هیچ محصولی یافت نشد

کاربرد چوب طبیعی در دکوراسیون داخلی ساختمان

2 سال پیش توسط 265
افزودن به علاقمندیها

کاربرد چوب طبیعی در دکوراسیون داخلی ساختمان

یکی از مهمترین بخش های طراحی ساختمان به مبحث دکوراسیون داخلی مرتبط می شود که طراحان داخلی با استفاده از متریال های سنتی و مدرن یا به صورت ترکیبی به طراحی دکوراسیون داخلی منزل می پردازند. یکی از بهترین متریالی که از گذشته تا به امروز توسط معماران در طراحی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد، چوب طبیعی محسوب می شود. استفاده از متریال چوب در دکوراسیون معماری ساختمان علاوه بر افزایش زیبایی بسیار مقرون به صرفه نیز می باشد. بسیاری از معماران داخلی از چوب طبیعی برای بخش های مختلف ساختمان نظیر سقف، دیوار , کف استفاده می کنند. چوب به عنوان متریالی طبیعی سبب می شود تا طبیعت وارد دکوراسیون منزل شده و فضای خانه گرم و صمیمی شود. استفاده از این متریال در ایجاد نمای شیک و لوکس به طراحان کمک شایانی خواهد کرد. اگر قصد دارید از چوب طبیعی در دکوراسیون داخلی ساختمان استفاده کنید، توصیه می کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

دکوراسیون داخلی چیست؟

قبل از هر چیزی بهتر است با مفهوم دکوراسیون داخلی به طور کامل آشنا شوید و بدانید که کاربرد چوب طبیعی در دکوراسیون منزل به چه صورت انجام خواهد شد. دکوراسیون داخلی در واقع به هماهنگ سازی اسباب و اثاثیه منزل و رنگ خانه به صورت هنرمندانه و اصولی گفته می شود که با متریال های مختلفی انجام خواهد شد. دکوراسیون ساختمان دارای سبک های مختلفی می باشد که در هر یک از آنها از متریال مختلف یا ترکیبی از مواد و مصالح استفاده می کنند. حال یکی از بهترین متریال مورد استفاده در دکوراسیون داخلی ساختمان، چوب طبیعی به شمار می آید که علاوه بر مقرون به صرفه بودن سبب ایجاد فضایی زیبا و گرم در منزل خواهد شد. چوب ماده ای طبیعی محسوب می شود که استفاده از آن در دکوراسیون منزل به ایجاد فضای طبیعی شیک و مدرن کمک خواهد کرد.

چوب طبیعی در دکوراسیون داخلی ساختمان

همانطور که گفته شد، چوب طبیعی یکی از مهمترین متریال ها در دکوراسیون داخلی ساختمان محسوب می شود که از گذشته تا به حال از آن به عنوان یک عنصر طبیعی در معماری داخلی ساختمان استفاده می شود. چوب طبیعی یکی از بهترین عناصر زنده در طراحی فضاهای داخلی ساختمان است که پس از اجرا باید از آن در مقابل رطوبت، دما و همچنین تابش خورشید محافظت کرد. استفاده از چوب طبیعی در طراحی معماری داخلی ساختمان علاوه بر افزایش زیبایی، بوی مطبوع و دل انگیزی را در فضا منتشر خواهد کرد که برای ساکنین منزل بسیار دلنشین می باشد. چوب های طبیعی که برای طراحی داخلی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند از انواع مختلفی برخوردار می باشند و می توان آنها را در بخش های مختلف منزل به کار گرفت. در ادامه انواع چوب های طبیعی مورد استفاده در طراحی داخلی ساختمان را نام خواهیم برد.

انواع چوب طبیعی در دکور منزل

استفاده از متریال چوب در دکوراسیون منزل به دلیل طبیعی بودن سبب افزایش گرمی و صمیمیت محیط خواهد شد و گره های موجود در چوب چشم هر بیننده ای را به خود خیره خواهد کرد. حال از چوب های طبیعی مختلفی در دکوراسیون ساختمان استفاده می شود که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چوب گیلاس
  • چوب راش
  • چوب کاج
  • چوب توسکا
  • چوب بلوط
  • چوب گردو
  • چوب افرا
  • چوب زبان گنجشک
  • و…

کاربردهای چوب طبیعی در طراحی معماری ساختمان

استفاده از چوب در معماری به عنوان یکی از بهترین گزینه ها به شمار می آید. چوب طبیعی در بخش های مختلف ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد و به فضای منزل روح طبیعت می بخشد و سبب گرمی محیط خواهد شد. از کاربردهای چوب طبیعی در دکوراسیون داخلی ساختمان، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

استفاده از چوب در دیوار ساختمان

یکی از مهمترین کاربردهای چوب طبیعی در ساختمان، استفاده به عنوان دیوار جداکننده و حائل به شمار می آید که به نوعی پارتیشن بندی چوبی برای تفکیک فضاهای منزل محسوب می شود. استفاده از چوب به عنوان دیوار بخش های مختلف به زیبایی هر چه بیشتر محیط زندگی کمک خواهد کرد و دیگر به دیوار آجری یا بلوکی با سیمان نیازی نخواهد بود.

چوب به عنوان ضمیمه دیوار

شما می توانید برای زیبایی بیشتر دیوارهای سیمانی از تایل های چوبی برای پوشش استفاده کنید. این تایل های چوبی برای پوشش فضاهای خالی گزینه مناسبی به شمار می آید. همچنین استفاده از تخته چوب های باریک عمودی و افقی برای افزایش زیبایی و جذابیت محیط مناسب می باشد و فضای محیط را گرم و صمیمی خواهد کرد.

پله چوبی برای منزل

اگر منزل شما به عنصر ارتباط عمودی برای دسترسی نیاز داشت، می توانید به طراحی پله های خود با چوب اقدام نمایید. راه پله چوبی فضا را لوکس و شیک خواهد کرد که طرح مناسبی برای دکوراسیون داخلی به شمار می آید.

چوب در کف ساختمان

استفاده از چوب در کف ساختمان به زیبایی و جذابیت محیط می افزاید و نمایی ماندگار را به وجود خواهد آورد. امروزه از پارکت های چوبی برای کف سازی منزل استفاده می شود تا به محیط گرمی خاصی ببخشند. کفپوش های چوبی در طرح ها و رنگ های متنوع و جذاب مورد استفاده قرار می گیرند که از دوام و استحکام مناسبی برخوردار هستندند و نصب آنها بسیار راحت و آسان می باشد.

کاربرد چوب در سقف منزل

یکی دیگر از بخش هایی که از چوب می توان استفاده کرد، سقف منزل می باشد که سبب افزایش زیبایی خانه خواهد شد. چوب طبیعی در گذشته نیز به عنوان پوشش سقف کاربرد داشته است و امروزه نیز با طرح های مختلف از جمله لمبه در سقف سازی منازل به کار گرفته می شود.

مزایای استفاده از چوب در ساختمان

چوب در بخش های داخلی و خارجی ساختمان کاربرد دارد و به عنوان متریالی زیبا و مقرون به صرفه فضایی روستایی و زیبا را به وجود خواهد آورد. از مزایای استفاده از چوب در طراحی معماری ساختمان، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عایق مناسب برای صرفه جویی در انرژی
  • مقاوم و مستحکم
  • بسیار سبک
  • کاملا آکوستیک
  • خواص مکانیکی و کاری بسیار مناسب
  • ایجاد فضایی گرم و صمیمی در محیط منزل
  • نداشتن مشکل زنگ زدگی
  • طیف گسترده ای از طرح و رنگ
  • دوستدار محیط زیست
  • سرعت نصب و اجرا
  • و…

منبع: آریا ویکی

مقالات مرتبط
توسط مهسا توکلی
توسط مهسا توکلی
توسط ستیا شکرریز
توسط سارا رضایی
توسط مهسا توکلی
توسط هلیا قریشی
توسط سارا رضایی
توسط مهسا توکلی
توسط مهسا توکلی
توسط ستیا شکرریز
توسط مهسا توکلی
توسط ستیا شکرریز
توسط کیمیا رضایی
توسط مهسا توکلی
توسط مهسا توکلی
توسط مهسا توکلی
توسط مهسا توکلی
توسط مهسا توکلی
توسط مهسا توکلی
توسط مهسا توکلی
نظرات

پیام خود را بگذارید
پاسخ خود را بگذارید

اشتراک گذاری

منو

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره موارد مورد علاقه ایجاد کنید

ورود