مشاهده محصولات بیشتر
هیچ محصولی یافت نشد
منو
0
سبد خرید
مشاهده محصولات بیشتر
هیچ محصولی یافت نشد

کاشی کاری های ساختمان

2 سال پیش توسط 595
افزودن به علاقمندیها

کاشی کاری در خانه و ساختمان

در ساختمان‌های ایران، کاشی بر خلاف سرامیک، معمولا در محیط‌های باز مانند حیاط یا پشت بام استفاده می‌شود. کاشی  کاری صنعت و هنری است که تاریخچه آن به دوران یونان و روم باستان بر می‌گردد. در آن روزگار از کاشی  برای تزئین مقبره‌های پادشاهان و قصرهایشان استفاده می‌شد.

امروزه نیز ما در ساختمان‌ها از این هنر برای تزئین دکوراسیون داخلی خانه‌هایمان استفاده می‌کنیم تا نمایی زیبا و سنتی‌ به آنها بدهد. برای کاشی‌ کاری در ساختمان‌ها کاربردهای فراوانی وجود دارد. می‌توان از این هنر زیبا در طراحی دکوراسیون داخلی یا خارجی ساختمان و در کف اتاق‌های خانه استفاده کرد.

 اما کاربرد کاشی  کمی متفاوت است. برای مثال می‌توان در حمام و دستشویی برای تزئین دیوارها از کاشی‌کاری استفاده کرد تا این طراحی خاص بیشتر جلب توجه کند. اکنون کاشی‌هایی با شکلهای سرامیک‌های قدیمی در بازار موجودند. با استفاده از کاشی‌کاری، تصاویر و طراحی‌های متنوع و با پیچیدگی مختلفی را می‌توان در فضای داخلی حمام‌ و سرویس‌های بهداشتی به وجود آورد. به‌جای داشتن کاشی‌های ساده روی دیوار حمام، می‌توانید از کاشی‌کاری که دور تا دور دیوارهای حمام چیده شده‌اند سود برد تا طرح زیبا و جذابی به وجود بیاید.

می‌توانید در حمام‌هایی که دارای وان هستند، از کاشی‌کاری با رنگ‌های متنوع برای تزئین پایه‌ای که وان روی آن قرار گرفته است نیز استفاده کنید. این کار به حمام ظاهر فوق العاده‌ زیبایی خواهد بخشید، به ویژه در ترکیب با رنگ کاشی‌کاری، دیوار و آینه زیبایی که احتمالا روی آن قرار می‌دهید این کاشی ‌ها بسیار جذاب می‌شوند.

حمام

کاشی ‌های کف حمام

از آن‌جایی که معمولا در حمام فضای زیادی برای نصب و استفاده از عناصر تزئینی وجود ندارد و طراحی داخلی حمام در ساختمان، امروزه معمولا ساده و خلوت است، کف حمام بیشتر از دیوارهای آن جلب نظر می‌کند. به همین دلیل با به کار بردن کاشی‌کاری در طراحی کف حمام می‌توانید ظاهری زیبا و سنتی به حمام بدهید.

فضای داخلی یا اطراف دوش حمام معمولا بسیار ساده طراحی می‌شوند و دارای طرح، رنگ یا الگوی خاصی نیستند. در این قبیل موارد می‌توانید از کاشی‌کاری برای دکوراسیونو طراحی دیوارها، وان، جکوزی و بخش زیر دوش حمام استفاده کنید. پیشتر درباره اینکه راهنمای خرید کاشی و سرامیک توضیح دادیم که برای خرید کاشی  نیز میتوانید از آن کمک بگیرید.

کاشی کاری آشپزخانه

آشپزخانه

در طراحی داخلی آشپزخانه‌ها معمولا دیوار پشت سینک ظرفشویی را به عنوان نقطه کانونی کل دکوراسیون داخلی آشپزخانه به شمار می‌آورند. این منطقه بیشتر از هر جای دیگری در آشپزخانه جلب توجه می‌کند. به همین استفاده از کاشی‌کاری در این قسمت از فضای داخل آشپزخانه فوق العاده خواهد بود. می‌توان از این نوع کاشی‌ها در کنار کاشی‌های دیگر، برای به وجود آوردن یک طرح ترکیبی استفاده کرد.

در آشپزخانه نیز می‌توانید اگر دوست دارید در قسمت روی سینک و صفحه‌ی دور آن و هم‌ چنین دیوارهای پشت‌ آن‌ها از کاشی‌کاری زیبا استفاده کنید. البته برای آشپزخانه سعی کنید از رنگ‌ها و طرح‌های جذاب امروزی استفاده کنید که نظر مهمانان را به سرعت به خود جلب کند.

البته این کاشی‌کاری زیبا را معمولا برای تزئین تمامی فاصله بین صفحه چوب یا استیل دور سینک ظرفشویی تا کابینت‌های دیواری مورد استفاده قرار می‌دهند. ضمنا می‌توانید حتی تمامی دیوارهای آشپزخانه را هم با استفاده از این نوع کاشی‌ها تزئین کنید.

با این وجود می‌توان طراحی‌های متفاوتی‌تری هم داشت. برای مثال می‌توان از کاشی‌کاری تنها برای تزئین آن قسمتی از دیوار که پشت سینک ظرفشویی قرار گرفته است استفاده کرد که در این صورت ، یک طرح تزیینی ترکیبی خواهید داشت. هم‌چنین می‌توان کاشی‌کاری را برای تزیین اطراف پنجره‌ها و نقاط کلیدی و اصلی آشپزخانه هم به کار برد.

اگر آشپزخانه شما آن قدر بزرگ و جادار است که بتوانید یک قسمت داخلی مانند جزیره در وسط آن به‌عنوان میز غذا خوری یا محل قرار گرفتن سینک ظرفشویی ایجاد کنید، می‌توانید در تزئین و طراحی دکوراسیون داخلی آن از کاشی‌کاری نیز استفاده کنید. برای مثال می‌توانید رنگ و طرح این کاشی‌ها را با کاشی‌هایی که برای دیوار پشت سینک ظرفشویی به کار برده‌اید هماهنگ کنید.

کاشی کاری حیاط و نما

استفاده از کاشی کاری در طراحی دکوراسیون نمای ساختمان و بیرون از خانه

می‌توانید برای تبدیل کردن حیاط خلوت خود به یک مکان جذاب و زیبا، در دیوارها و فضاهای اطراف آن از طرح‌ها و رنگ‌های روشن و درخشان کاشی  استفاده کنید. در کف حیاط خلوت خانه کاشی‌کاری زیبا به کار بگیرید. حتی می‌توانید از سنگ ‌ریزه و قلوه سنگ‌های کوچک و حتی کاشی‌های معمولی هم در کنار آن استفاده کنید. بسیاری از طراحان، برای طراحی ویلا، از این روش استفاده می‌کنند. مثلا در وبلاگ پادیرگستر دیدید طراحان آمریکایی در طراحی ویلا ساختمان فرنزا Firenze از همین روش استفاده کردند.

استفاده از قلوه سنگ در کف حیاط خلوت ویلا به آن نمایی شیک و بسیار آرام بخش می‌دهد. در این نوع طراحی داخلی، کف محل به خاطر طراحی خاص و شادابی فوق‌العاده‌اش شبیه به قالیچه‌ای زیبا می‌شود. برای داشتن یک طرح زیبا برای کف حیاط هم می‌توانید از کاشی‌کاری مختلف در رنگ‌ها و طرح‌های متنوع استفاده کنید. اگر از سنگ‌ها یا سنگ‌فرش‌های بزرگ استفاده می‌کنید، بهتر است قسمتی از فضا را برای روییدن چمن و گیاهان در بین آن‌ها خالی بگذارید. می‌توانید این سنگ‌ها و سنگ‌فرش‌ها را به شکل دایره‌ای نصب کنید تا ظاهری شبیه جانورانی خزنده داشته باشند که در حال خزیدن در حیاط خلوت است.

استفاده از یک راهروی کاشی ی در حیاط خلوت ساختمان می‌تواند تکمیل کننده‌ی طراحی زیبای کف حیاط خلوت شما باشد. می‌توان از ترکیب زیبای سنگ و چوب برای طراحی دکوراسیون این راهرو استفاده کرد.

کاشی در حیاط

طراحی دیوار حیاط با کاشی‌کاری

اگر چه به دلیل قیمت زیاد کاشی‌ها و موزاییک ‌های سرامیکی، این کار خیلی شایع نبوده و رواج ندارد، اما می‌توانید در دکوراسیون دیوار حیاط نیز از کاشی‌کاری استفاده کنید. طبیعتا کمی ارزش بیشتر برای ساختمان‌های لوکس ارزش خودش را دارد. با این کار حیاط خانه‌ی شما بسیار زیباتر و جذابتر به نظر خواهد رسید. این کار خصوصا در مورد دیوار بتنی حیاط‌ با سطح صاف و تراز شده به خوبی جواب خواهد داد.

باغچه‌های کاشی‌کاری

طراحی باغچه در ویلا‌ها نیز می‌توانند با کاشی ‌ها بسیار زیبا شوند. مثلا می‌توانید رنگ، بافت و طراحی‌های جذابی را از طریق پوشاندن دیوار باغچه‌ها با کاشی‌کاری به آن‌ها ببخشید. می‌توانید طرح‌های متنوع و زیبایی مانند طرح‌های هندسی را در دیوار باغچه‌های کوچک به وجود آورد.

محصولات مرتبط
 
جنس کاشی پرسلان
نوع لعاب نانو پولیش
مکان نصب کف 
نوع برش رکتی 
قیمت بر اساس متر در جعبه
سرامیک لوییزا طوسی تیره نوین سرام سرامیک لوییزا طوسی تیره نوین سرام
پیشنهاد ویژه محدود
Novin Ceram
560,000 تومان
%4
537,600 تومان / هر متر مربع 537,600 تومان
هر متر مربع
بدون مالیات
 
جنس کاشی پرسلان لعابدار
نوع لعاب مات
مکان نصب دیوار , کف
قیمت بر اساس متر مربع
کاشی کررا سفید طلایی گلدیس کاشی کررا سفید طلایی گلدیس
پیشنهاد ویژه محدود
Goldis
429,000 تومان
%3
416,130 تومان / هر متر مربع 416,130 تومان
هر متر مربع
بدون مالیات
مقالات مرتبط
توسط مهسا توکلی
توسط هلیا قریشی
توسط کیمیا رضایی
توسط هلیا قریشی
توسط کیمیا رضایی
توسط کیمیا رضایی
توسط کیمیا رضایی
توسط کیمیا رضایی
توسط کیمیا رضایی
توسط کیمیا رضایی
توسط مهسا توکلی
نظرات

پیام خود را بگذارید
پاسخ خود را بگذارید

اشتراک گذاری

منو

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره موارد مورد علاقه ایجاد کنید

ورود