مشاهده محصولات بیشتر
هیچ محصولی یافت نشد
منو
0
سبد خرید
مشاهده محصولات بیشتر
هیچ محصولی یافت نشد

چهار نکته برای انتخاب کاشی کف مناسب برای تمام اتاق ها

5 سال پیش توسط 442
افزودن به علاقمندیها

چهار نکته برای انتخاب کاشی کف مناسب برای تمام اتاق ها

وقتی صحبت از کاشی کردن کف به میان می آید، هیچ محدودیت رنگ و طرح و موادی در کار نخواهد بود. اگرچه که هر نوع کاشی هم مناسب کاربرد موردنظر شما نخواهد بود. در اینجا ۴ نکته برای انتخاب بهترین کاشی ممکن را خواهید خواند.

سختی کاشی را در نظر داشته باشید

زمانی که بین هزاران مدل کاشی در حال جست و جو هستید، یکی از مهم ترین ویژگی هایی که باید به آن توجه کنید مقاومت و استحکام کاشی است.

این مقیاس که توانایی کاشی برای مقاومت در برابر خط و خش ایجاد شده توسط کفش ها و اشیایی که روی آن قرار می گیرد را اصطلاحا پاخور میگویند .

الف) کاشی های بدون مقاومت در برابر خط و خش ایجاد شده در برابر پاخور، که تنها مناسب استفاده روی دیوار هستند.

ب) کاشی هایی با مقاومت نسبتا پایین در برابر پاخور، که به دلیل تحمل پاخور پایین، معمولا برای فضاهایی مثل حمام و دستشویی مناسب هستند.

ج) کاشی های با پاخور متوسط که تحمل کمی دربرابر کثیفی و اثر کفش را دارند. این کاشی ها را در تمام نقاط خانه میتوان استفاده کرد به جز آشپزخانه و ورودی و دیگر مکان های پر ترافیک!

د) کاشی با پاخور متوسط رو به بالا، این کاشی ها را در هر قسمت از خانه اعم از آشپزخانه و ورودی میتوان استفاده کرد.

ه) کاشی با تحمل پاخور بالا که کاملا نسبت به خط و خش مقاوم است و در تمام محیط منزل و حتی محل کار کاربرد دارد.

به جذب آب کاشی دقت کنید

یکی دیگر از خصوصیات بسیار مهم کاشی که نباید از آن غفلت کرد میزان جذب آب کاشی است. این میزان نسبت حباب های هوا به ماده جامد در یک کاشی است. اگر میخواهید یک کاشی برای مکان های مرطوب نظیر سرویس بهداشتی، آشپزخانه یا اتاق رختشویی انتخاب کنید به این مشخصه بسیار دقت کنید.

نکته: انواع کاشی از نظر جذب آب: - کاشی بدون جذب آب (گرانیتی) : جذب آب درحد صفر برای محیط های مرطوب توصیه می شود. - کاشی پرسلان (جذب آب پایین) : جذب آب زیر یک درصد - کاشی کف (جذب آب متوسط): جذب آب بین یک تا سه درصد - کاشی متخلخل یا دیوار (جذب آب بالا):جذب آب بالای ده درصد , این دسته کاشی برای کف توصیه نمیشود.

پرسلان بهترین انتخاب شماست

اگر به دنبال یک کاشی تمام عیار هستید که هم محکم و با دوام باشد و هم در برابر رطوبت مقاوم باشد و خلاصه اینکه همه کاره باشد، پیشنهاد ما به شما کاشی پرسلانی است. کاشی پرسلانی از کاشی معمولی مقاوم تر است و در تنوع بی نظیری از طرح و رنگ و شکل عرضه می شود. اما همه کاشی های پرسلانی از یک کیفیت برخوردار نیستند و لازم است آنچه از کاشی میخواهید را تک به تک با مشخصات کاشی پرسلانی مورد نظر بررسی کنید تا انتخاب خوبی داشته باشید. امروزه با توجه به پیشرفت چشمگیر تکنولوژی، کاشی هایی تولید می شود که مقاومت بالاتر و جذب آب پایین تری نسبت به سطح متوسط دارند و البته قیمت بیشتری هم دارند. که ایده آل ترین کاشی برای آشپزخانه و سرویس بهداشتی می باشند.

به میزان لغزندگی کاشی دقت کنید.

اغلب کاشی ها به خودی خود سطح لغزنده ای دارند و اگر آب به این معادله اضافه شود اوضاع از این هم بدتر خواهد شد. اگر در منزل شما کودک یا فرد سالخورده ای زندگی می کند اهمیت توجه به لغزندگی کاشی چندبرابر میشود. اکثر زمین خوردن ها در حمام، و به خصوص در منطقه دوش اتفاق می افتد بنابراین در این منطقه بهتر است حتما از کاشی ضد لغزش استفاده کنید. در زمان خرید کاشی برای حمام حتما به ضریب اصطکاک کاشی توجه کنید. بهترین سایز کاشی برای حمام کاشی ۴*۴ یا کوچکتر است.

منبع: جیتوبلاگ

محصولات مرتبط
مقالات مرتبط
توسط مهسا توکلی
توسط مهسا توکلی
توسط هلیا قریشی
توسط هلیا قریشی
توسط کیمیا رضایی
توسط کیمیا رضایی
توسط هلیا قریشی
توسط کیمیا رضایی
توسط کیمیا رضایی
توسط کیمیا رضایی
توسط کیمیا رضایی
توسط کیمیا رضایی
توسط کیمیا رضایی
توسط کیمیا رضایی
توسط کیمیا رضایی
توسط کیمیا رضایی
توسط کیمیا رضایی
توسط کیمیا رضایی
توسط ستیا شکرریز
توسط ستیا شکرریز
نظرات

پیام خود را بگذارید
پاسخ خود را بگذارید

اشتراک گذاری

منو

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره موارد مورد علاقه ایجاد کنید

ورود