مشاهده محصولات بیشتر
هیچ محصولی یافت نشد
منو
0
سبد خرید
مشاهده محصولات بیشتر
هیچ محصولی یافت نشد

راهنمای خرید کاشی و سرامیک

3 سال پیش توسط 1108
افزودن به علاقمندیها

راهنمای خرید کاشی و سرامیک

همه چیز درباره کاشی و سرامیک

امروزه استفاده از کاشی و سرامیک در قسمت های مختلف خانه ها مرسوم شده و برای طراحی بهتر خانه ی خود، لارم است انواع کاشی و سرامیک را بشناسید.

بطور کلی انواع کاشی و سرامیک از موارد مختلفی تشکیل شده اند که عبارتند از ؛ سنگ ، خاک رس ، ترازو و کوارتز و غیره و تفاوت هر کدام در کاشی ها و سرامیک ها باعث می شود که در جاهای مختلف مورد استفاده قرار بگیرند.

در ابتدا فرق بین کاشی و سرامیک را مختصرا اینطور می توان گفت که
سرامیک ها برای نصب کف و دیوار مورد استفاده قرار می گیرند ولی کاشی ها را نمی توان برای کف نصب کرد و از سرامیک لیز تر هستند.
کاشی ها در انواع مختلف تولید و ارائه می شوند و از همین رو شما میتوانید با توجه به بودجه موجود، بهترین انتخاب را از بین سبک های مختلف داشته باشید. .

انواع کاشی

کاشی مرمر

سنگ مرمر

این سنگ طبیعی می تواند ظاهری کلاسیک و غنی به هر فضایی ببخشد. کاشی های مرمر با پرداخت های مختلف مثل برس خورده و صیقلی وجود دارد.

موزاییک

موزاییک

کاشی های دارای تزیینات منحصر به فرد مربوط به هنر های باستانی روم و یونان می شوند و جلوه ای مدرن در عین حال اصیل به فضا میدهند و معمولا انتخاب مناسبی برای دیوار ها و کف حمام و آشپزخانه است تا نمایی برجسته ایجاد کنند.

چوب فاکس

چوب فاکس

چوب فاکس ( Faux wood) سرامیکی است که طرحی کاملا شبیه چوب دارد و می تواند جایگزین خوبی از لحاظ ظاهری برای پارکت باشد چون مقاوم تر است و نگهداری آن راحت تر و می توان گرمای چوب را با استفاده از آن به خوبی به فضای خانه منتقل کرد.

سنگ طبیعی

سنگ طبیعی

کاشی های این دسته می توانند از سنگ های تخته ای، سنگ تراورتن، سنگ مرمر، سنگ آهک و ماسه سنگ باشند. در فرآیند آماده سازی این نوع کاشی ها از مواد طبیعی مانند سنگهای آهکی ، کوارتز ، فلدسپات و رسوبی استفاده می کنند.
بافت ها، شکل ها و رنگ های طبیعی که این نوع مواد به کاشی ها منتقل می کنند، باعث می شوند این نوع کاشی ها برای دیزاین هایی که دارای طراحی های طبیعی هستند، انتخاب مناسبی باشند.

کاشی رکتی

رکتی (بدون بندکشی)

این پانل ها هنگامی استفاده می شوند که نیاز به کاشی هایی باشد که میخواهیم در واقع درزها دیده نشود که اصطلاحا به آنها کاشی با برش رکتی(بدون بند کشی) گفته می شود و از آنها می توان در دیوارها و کف آشپزخانه و حمام استفاده کرد.

سرامیک

از دسته کاشی های بسیار با دوام محسوب می شوند و به اصلاح پاخور خوبی دارند.

از مواد طبیعی مثل تخته سنگ و سنگ مرمر و به صورت خشت ساخته می شوند. به این صورت که خاک رس پخته شده و سپس تحت فشار خیلی زیاد به شکل دلخواه پرس می شوند که این فرآیند باعث استحکام فوق العاده ی کاشی های سرامیکی می شود،سپس یک تصویر روی لایه ی بالایی کاشی پرس می شود.

انواع سرامیک

سرامیک پرسلان

سرامیک پرسلان:یک نوع سرامیک است که از مقاومت بالایی در برابر آب برخوردار است و از مزیت های دیگر آن می توان به نگهداری آسان، مقاومت در برابر لکه، مقاومت در برابر آتش و مقاومت در برابر ضربه اشاره کرد.

سرامیک گرانیتی

سرامیک گرانیتی : از خاک رس فاقد کربنات تهیه شده اند و این نوع سرامیک ها بدون لعاب هستند.

سرامیک سه بعدی

سرامیک سه بعدی : سرامیک هایی هستند که با استفاده از چاپ دیجیتال در طرح های مختلف برای هر سلیقه ای موجودند.

انواع بدنه:

بدنه ماژولیکا
جنس این نوع بدنه کاشی از خاک آهکی و غیر آهکی است که علاوه بر آنها از ضایعات بنتونیت، سیلیس، آهک و دولومیت نیز ممکن است استفاده شود.رنگ پس از پخت این بدنه ها صورتی تا قهوه ای مایل به قرمز است. همچنین جذب آب بدنه پس از پخت بیسکویت 16 الی 22 درصد استکه این میزان مربوط به تخلخل بیشتر از میزان جذب آب بدنه است.تخلخل این بدنه ها 19 تا 24 درصد است و معمولا استحکام آنها کم است.

بدنه ارتن ور پخت سفید
این بدنه ها به 3 دسته تقسیم می شوند و در انواع آهکی، فلدسپاتی آهکی و فلدسپاتی سیلیسی تولید می شوند و بر خلاف بدنه های دیگر سفید رنگ هستند. سختی این بدنه ها بالاست به خصوص در مورد بدنه های فلدسپات سیلیسی!از آنجایی که رنگ بدنه ی این نوع سفید است بعد از پخت می توان از لعاب ترنسپورت یا لعاب بی رنگ برای آن استفاده نمود که استفاده از این لعاب امکان چاپ زیر لعابی را فراهم میکند.

بدنه مونوپروزا
این بدنه تک پخت است که بعد از پرس زدن سریعا به خشک کن منتقل می شود.تولید بدنه های دیواری مونوپروزا دارای ضریب سودآوری بالایی است، البته حساسیت تولید در کاشی دیواری تک پخت بسیار بیشتر از کاشی های کف دو پخت است.کوره های رولری که برای پخت این نوع بدنه ها استفاده می شوند ممکن است دو یا یک طبقه باشند که اگر پخت در دو طبقه انجام شود مقدار تولید بدنه دو برابر خواهد شد اما اگر در رولرهای یک طبقه پخته شوند رنگ لعاب و ابعاد آن زودتر شکل می گیرد این نوع بدنه به دو نوع بدنه ی سفید رنگ و قرمز رنگ تقسیم می شوند که در نوع سفید آن رنگ بدنه از سفید تا زرد است و مواد تشکیل دهنده ی آن چند نوع خاک سفید پخت می باشد ولی در تولید بدنه ی نوع قرمز آن از خاک رس غیر آهکی با آهن بالا استفاده می شود که البته می توان برای تنظیم خواص بدنه از متریال هایی نظیر فلدسپات، سیلیس، ماسه سیلیس و ماسه فلدسپات استفاده نمود.

بدنه کاتوفوریت
این بدنه ها مشابه بدنه های ماژولیکا هستند و مثل آنها قرمز و تیره هستند ولی مصرف آهک در این نوع بدنه نسبت به بدنه ماژولیکا کمتر است در نتیجه دارای تخلخل کمتر و استحکام بالاتر هستند. موادی که در این بدنه مورد استفاده قرار می گیرند شامل خاک رس آهکی و غیر آهکی و ضایعات بدنه های آماده شده برای پخت مثل شاموت می باشند که شاموت رس کلسینه شده است که انقباض ذو Pert ندارد که از ضایعات بیسکویت تهیه می شود و مقدار آن در این بدنه ها 8 الی 12 درصد است.

کاشی و سرامیک مختلف

انواع درجه سختی کاشی و سرامیک ها :

چون کاشی و سرامیک ها از جنس سنگ هستند و برای سنگ ها درجه سختی مشخص شده پس این درجات سختی شامل کاشی و سرامیک ها نیز میشود و بهتر است قبل از خرید از سایت جیتو کالا نسبت به درجه سختی و محل استفاده ی کالای مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید.

درجه سختی۱: تنها برای پوشش دیوار مناسب است.

درجه سختی۲: برای دیوار پوش حمام و سرویس بهداشتی مناسب است اما برای فضاهای خارج از خانه کاربردی نیست.

درجه سختی۳: مقاومت آنها در برابر لکه کم است و فقط برای اتاق‌ها مناسب است. هرگز از این نوع سرامیک برای آشپزخانه استفاده نکنید.

درجه سختی۴: این نوع سختی برای هر نوع فضایی در خانه از جمله راهرو و آشپزخانه مناسب است.

درجه سختی۵: گرد و غبار بر روی این نوع سنگ زیاد می‌نشیند پس بهتر است برای فضاهای تجاری در ابعاد بزرگ و یا در اتاق خواب که رفت و آمد چندانی ندارد استفاده شود.

از نکات دیگر در خرید کاشی و سرامیک ظرافت آن است که میزان رطوبت پذیری و جذب آب آن را مشخص میکند:

کاشی و سرامیک غیر قابل نفوذ : میزان جذب آب کمتر از ۰٫۵ درصد دارد که برای استفاده در آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی مناسب است.

کاشی و سرامیک شیشه‌ای: جذب آب بین ۰٫۵- ۳ درصد دارد.

کاشی و سرامیک نیمه شیشه‌ای: جذب آب ۳-۷ درصد دارد

کاشی و سرامیک غیر شیشه‌ای: جذب آب بیش از ۷ درصد دارد که به هیچ عنوان برای پوشش کف توصیه نمی‌شود.

کاشی و سرامیک مختلف

نکات مهم در خرید کاشی:

درجه: که مشخص کننده ی کیفیت آن می باشد.

درجه ساییدگی : میزان مقاومت کاشی در برابر ساییدگی و با علامت اختصاری PEI مشخص می شود.

درجه جذب آب: میزان جذب آب کاشی را مشخص می کند.

ضریب اصطکاک: مقاومت کاشی در برابر لیز خوردن را مشخص میکند و با علامت COF مشخص می شود.
مقاومت در برابر سرما: میزان تحمل کاشی در برابر سرما را مشخص میکند.

انواع کاشی و سرامیک

مشخصه هایی از کاشی ها که نمیدانید.

کاشی به غیر از زیبایی ظاهری، مزایای دیگری نیز دارد که با آگاهی از آنها می توانید بهترین انتخاب را در زمینه ی کاشی داشته باشید:

1. سازگار با محیط زیست

مواد اولیه ی تشکیل دهنده ی کاشی ها مانند پرسلان، سرامیک و سنگ های طبیعی، همه از محصولات سازگار با محیط زیست هستند که باعث می شود کاشی ها گزینه ای بسیار سبز باشند.

مواد کاشی قابل بازیافت هستند و امروزه با پیشرفت فرآیند های بازیافت برای ساخت محصولات جدید می توانند مجددا مورد استفاده قرار بگیرند.

2. ماندگاری

در صورت نصب صحیح، کاشی ها می توانند یک عمر دوام داشته باشند و مانند سایر پوشش های سطح مانند فرش، لمینت و وینیل با گذشت زمان به هیچ گونه تعویض و جایگزینی نیاز ندارند.

3.مشارکت در سالم سازی و به حداقل رساندن آلودگی های داخلی

امروزه وجود آلاینده های خطرناک مثل ترکیبات آلی فرار که در اصلاح VOC (Volatile Organic Compound) نامیده می شوند، به یک نگرانی تبدیل شده است. VOCها در کف و مواد کف ، چسب ها ، اثاثیه با روکش ورقه و پوشش های دیواری یافت می شوند.

این ترکیبات با چشم انسان قابل مشاهده نیستند ، اما قرار گرفتن در معرض این مواد شیمیایی در مقادیر زیاد از طریق استنشاق می تواند مشکلات جدی برای سلامتی ایجاد کند که برخی از موارد رایج بیماری های ریوی، خستگی ، سردرد ، سرفه و حتی آسم است.

و علاوه بر مسموم کردن محیط داخلی باعث آلودگی های خاک و آب های زیر زمینی نیز می شوند

با قرار دادن کاشی در کف یا دیوار ، خطر قرار گرفتن در معرض VOC ها بسیار کاهش می یابد. کاشی ها در دمای بالا در کوره پخته می شوند در نتیجه ، آنها حاوی مقادیر خیلی کمی از VOC ها هستند، که آنها را به یک گزینه ایمن و سالم تبدیل می کند.

4- ضد حساسیت

مقاومت بالای کاشی ها در برابر کپک های آلرژی زا ، ریزگردها ، باکتری ها و میکروب ها پس در صورتیکه افراد در محیط آلرژی داشته باشند ، کاشی گزینه مناسبی است.

شما میتوانید در سایت جیتوکالا ،تمامی مشخصات و توضیحات لازم برای خرید کاشی و سرامیک را در اختیار داشته باشید و با اطمینان و راحتی ،خرید خود را انجام بدهید.

منبع: جیتوبلاگ

محصولات مرتبط
 
جنس کاشی خاک قرمز
نوع لعاب براق
مکان نصب دیوار  
قیمت بر اساس متر مربع
کاشی گاندی ورد گومز گومز اسپانیایی کاشی گاندی ورد گومز گومز اسپانیایی
Gomez Gomez
450,000 تومان / هر متر مربع 450,000 تومان
هر متر مربع
بدون مالیات
مقالات مرتبط
توسط مهسا توکلی
توسط هلیا قریشی
توسط کیمیا رضایی
توسط کیمیا رضایی
توسط کیمیا رضایی
توسط کیمیا رضایی
توسط کیمیا رضایی
توسط کیمیا رضایی
توسط کیمیا رضایی
توسط کیمیا رضایی
توسط کیمیا رضایی
توسط کیمیا رضایی
توسط ستیا شکرریز
توسط ستیا شکرریز
توسط ستیا شکرریز
توسط ستیا شکرریز
توسط سبا رضایی
توسط سبا رضایی
توسط سبا رضایی
توسط سبا رضایی
نظرات

پیام خود را بگذارید
پاسخ خود را بگذارید

اشتراک گذاری

منو

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره موارد مورد علاقه ایجاد کنید

ورود