مشاهده محصولات بیشتر
هیچ محصولی یافت نشد
منو
0
سبد خرید
مشاهده محصولات بیشتر
هیچ محصولی یافت نشد

راهنمای نگهداری شیرآلات

3 سال پیش توسط 549
افزودن به علاقمندیها

راهنمای نگهداری شیرآلات

تا به حال به لکه های سفید ایجاد شده روی سطح شیرآلات دقت کرده اید؟

به منظور اطمینان از عملکرد مناسب شیر آب

1-در هنگام استفاده دسته ها را به آرامی باز کنید.

2-هنگام نصب ، مهره ها را بیش از حد محکم نکنید.

3-به طور مرتب شیر آب را با پارچه ای نرم و مرطوب تمیز کنید و از پاک کننده های قوی و ابزار شست و شوی ساینده مثل سیم و اسکاچ و فرچه های زبر استفاده نکنید.

4-توصیه می شود شیرالات توسط یک لوله کش مجاز نصب شوند. زیرا نصب نادرست ممکن است ضمانت نامه را باطل کند.

نکات مهم

کلیه لوله ها باید قبل از نصب کاملاً شسته شوند زیرا مواد خارجی ممکن است جریان را مسدود کنند. در صورت مشاهده انسداد جریان می توانید عملیات زیر را انجام دهید:

می توان با هواده یا ابزار استاندارد جسم مسدود کننده را برداشته و تمیز کنید.

اگر پوشش صفحه ای در شیر آب وجود داشت، آن را جدا کرده و لوله ها و شیر آب را شستشو دهید تا ذرات باقی مانده خارج شوند.

نحوه تمیز کردن شیرآلات

نحوه تمیز کردن و نگهداری شیر آب

نگهداری و تمیز کردن شیرآلات کار بسیار آسانی است،فقط مقداری حوصله لازم است تا همیشه از براق و صاف بودن سطح شیرآلات خود لذت ببرید.

آلودگی های دستان ما، بقایای چربی و ذرات خاک و غیره از مواردی هستند که باعث آلودگی و کثیف شدن شیرالات می شوند به علاوه اینکه در آب مواد به صورت رسوبات آهک تحت فشار قرار می دهد.

در اینجا ، ما روش مناسب برای تمیز کردن ، رسوب زدایی و مراقبت طولانی مدت از شیر آب را به شما نشان می دهیم.

فقط یک دستمال مرطوب ، و همه چیز دوباره پاک است.

نگهداری شیرآلات

به نکات زیر توجه داشته باشید

مرحله 1: سطح روی شیر آب بهتر است با یک پارچه نخی نرم که کمی مرطوب است تمیز شود . با این روش بیشتر آلودگی ها را بدون آسیب رساندن به شیر از بین خواهید رفت.

مرحله 2: بقایای آهک به طور معمول در گوشه ها و در اتصالات رسوب می کند. برای این کار از یک پاک کننده ملایم و مبتنی بر اسید سیتریک (مثلا لیمو ترش) استفاده کنید. لطفاً کنسانتره را مستقیماً روی شیر آب نپاشید ابتدا آن روی پارچه بریزید سپس شیر آب را با آن تمیز کنید.

مرحله 3: برای تمیز کردن هواده سری شیر آب آن را با کمی ماده تمیز کننده در آب گرم قرار دهید ، رسوبات پس از حدود ده دقیقه قرار گرفتن در محلول حل می شوند سپس می توانید به راحتی آهک ها را از شیر آب پاک کنید.

مرحله 4: شیر آب را با آب کاملاً بشویید.

مرحله 5: مرحله اول را دوباره تکرار کنید تا باقیمانده ماده تمیز کننده پاک شود و سطح درخشندگی ایجاد شود.

اگر شیرآلات رنگی دارید فقط و فقط از محلول آب و صابون استفاده کنید و سعی کنید شیرآلات بعد از هر بار استفاده با دستمالی نرم، خشک کنید تا خط و خش بر روی سطح شیر ایجاد نشود.

انتخاب تمیز کننده مناسب

انتخاب تمیز کننده ی مناسب

ما توصیه می کنیم که از مواد تمیز کننده ملایم مبتنی بر اسید سیتریک استفاده کنید. شوینده های قوی با قدرت تمیز کنندگی بالا اغلب باعث تحریک دست و چشم می شوند و آلرژی ایجاد کنند و باعث تحریک پوست های حساس می شوند. شیر آب نیز واکنش مشابهی دارد. در صورت قوی بودن مواد شیمیایی، روکش آن نیز مورد حمله قرار می گیرد. البته آسیب ممکن است در ابتدا مشخص نباشد اما خراش های کوچک یا آسیب های سطحی از نظر میکروسکوپی همان چیزهایی هستند که پوشش براق شیر را کدر می کنند و در دراز مدت ، آلودگی و آهک بیشتری می تواند در نقاط اتصال شیر جمع شود. به علاوه اینکه عوامل تمیز کننده ملایم نیز با محیط زیست سازگارترند.

اگر در مناطقی زندگی می کنید که سختی آب در آن مناطق بالاست ، احتمال وجود رسوبات آهک بیشتر می شود بنابراین پس از هر بار شستشو ، با پاک کردن و خشک کردن شیر آب ، از جمع شدن رسوبات جلوگیری کنید.

مراقبت منظم و ملایم باعث می شود شیر آب شما همیشه درخشنده باشد.

طبق نتایج آزمایشات بین مواد پاک کننده و رسوب زدا به این نتیجه رسیده ایم که اسید سیتریک بهترین ماده به عنوان پاک کننده ی شیرالات است.

بطور کلی توصیه نمی شود که از پاک کننده هایی مبتنی بر اسید استیک ، اسید فرمیک ، قلیاهای هیدروکسید سدیم و قلیاهای سفید کننده کلر ، اسید فسفریک یا حتی اسید کلریدریک استفاده کنید. برخی از این مواد بسیار خورنده هستند و استفاده مکرر ، هرچقدر هم که با کیفیت باشد، به فلز آسیب می رساند.

نکات عیب یابی

اگر از اتصالات لوله ها آب نشت می کند ، باید شلنگ ها را دوباره محکم کنید زیرا برای محکم کردن شلنگ ها به دریچه ها و دیواره ، ممکن است این اتصالات شل شده باشند.

اگر شلنگ های فنری گیر کرده یا افتاده یا جمع نمی شود ، باید اطمینان حاصل کنید که شلنگ به وسایل داخل کابینت گیر نمی کند.

اگر جریان آب نامتناوب باشد ، ممکن است بقایای شن و ماسه، هوادهنده ی سر شیر را مسدود کرده باشند. می توانید سری خروجی شیر را بردارید و آن را تمیز کنید و دوباره محکم ببندید.

اگر شیر آب هنگام نصب روی پیشخوان شل است یا در پایه می چرخد ​​، باید از قرارگیری صحیح مجموعه اهرم دسته اطمینان حاصل کنید سپس مهره را محکم کنید. یچیدن نوار تفلون دور مهره می تواند به فیکس شدن بهتر کمک کند تا از شل شدن در گذر زمان جلوگیری کند.

اگر دهانه لوله در اتصال به بدنه شل شده باشد ،لازم است پیچ ​​کوچک گراب را به آرامی محکم کنید.

تعویض قطعات- نشت در دسته شیر آب

نحوه نگهداری شیرآلات

اما در نظر داشته باشید که نگهداری شیرآلات فقط تمیز کردن آن ها نیست.در بعضی موارد نیاز به تعویض و تعمیر قطعاتی مانند واشر،کارتریج و یا سرشیر است. اگر از شیر واشری استفاده می کنید این نوع شیرآلات به دلیل اینکه نیاز به چرخیدن و فشار دارند، به دلیل اصطکاک ایجاد شده به مرور زمان خوردگی در واشر ایجاد می شود که منجر به ساییدگی می شود. در این صورت شما باید شیر را تعویض کنید.اما اگر بلافاصله بعد از اینکه شیر آب مشکل چکه کردن پیدا کرد واشر را تعویض کنید بسیار به صرفه است. اگر از شیرآلات اهرمی استفاده می کنید در مدت زمان طولانی و بسته به سختی آب در مناطق خاص ، ممکن است کارتریج شیر آب از بین برود و باعث نشت آب از زیر دسته شود. اگر این اتفاق برای شیر آب شما افتاد کافیست درپوش های شیر را بردارید و کارتریج را تعویض کنید.

شما میتوانید در سایت جیتوکالا ،تمامی مشخصات و توضیحات لازم برای انواع شیرآلات را در اختیار داشته باشید و با اطمینان و راحتی ،هود مورد نظر خود را تهیه کنید.

منبع: جیتوبلاگ

محصولات مرتبط
 
نوع  شیر آشپزخانه شلنگ دار (پول آت)
جنس بدنه آلیاژ برنج
نوع پوشش براق
 رنگ  کروم
منبع تغذیه  برق شهری، باتری
سایر مشخصات  دارای آبفشان، سردوش سیار، علمک چرخان 360 درجه، مجهز به چراغ نور LED
شیر آشپزخانه شاوری زو کروم کی دبلیو سی شیر آشپزخانه شاوری زو کروم کی دبلیو سی شیر آشپزخانه شاوری زو کروم کی دبلیو سی
پیشنهاد ویژه محدود
KWC
7,860,000 تومان
%3
7,624,200 تومان 7,624,200 تومان بدون مالیات
 
نوع  شیر آشپزخانه دو منظوره (همراه با تصفیه آب)
نوع دسته اهرمی
نوع پوشش براق
تعداد خروجی دو
جنس بدنه آلیاژ برنج

شیر آشپزخانه دو منظوره زو کروم کی دبلیو سی شیر آشپزخانه دو منظوره زو کروم کی دبلیو سی
KWC
8,280,000 تومان 8,280,000 تومان بدون مالیات
مقالات مرتبط
توسط کیمیا رضایی
توسط ستیا شکرریز
توسط ستیا شکرریز
توسط ستیا شکرریز
توسط ستیا شکرریز
توسط ستیا شکرریز
توسط نسیم عباسی
توسط سبا رضایی
توسط سبا رضایی
توسط سبا رضایی
توسط سبا رضایی
توسط سبا رضایی
توسط سبا رضایی
توسط سبا رضایی
نظرات

پیام خود را بگذارید
پاسخ خود را بگذارید

اشتراک گذاری

منو

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره موارد مورد علاقه ایجاد کنید

ورود